Vragen over verbinding

Mijn programma krijgt geen verbinding met AMICE. Wat moet ik doen?

Krijgt uw programma geen verbinding met AMICE? Lees dan hieronder wat u moet doen.

  • Controleer of uw certificaat nog geldig is. Lees de vraag Hoe controleer ik of het certificaat geldig is hoe u deze controle uit kunt voeren.
  • Controleer of het AMICE Servercertificaat (Een PKI Overheid certificaat) door uw software vertrouwd wordt. De uitgever van het certificaat, QuoVadis, moet door uw software worden beschouwd als een vertrouwde certificeringsinstantie. Vraag uw ICT expert of softwareleverancier hoe dit voor uw software gerealiseerd kan worden.
  • Heeft u al langer dan 1 jaar geen gebruik gemaakt van AMICE met behulp van. eHerkenning? Dan is uw certificaat tijdelijk geblokkeerd. Log dan één keer in met eHerkenning om uw certificaat weer te deblokkeren.
  • Controleer of het certificaat is geïnstalleerd volgens de procedure die uw programma u voorschrijft. Neem bij vragen hierover contact op met uw softwareleverancier.
  • Gebruik de juiste inloggegevens. U vindt uw inlognaam boven in het scherm 'Aanmaken en Downloaden XML Certificaat'. Dit scherm opent u met de knop 'uw profiel' rechtsboven in AMICE en vervolgens de knop 'XML Certificaat'. Uw wachtwoord heeft u zelf gekozen toen u een AMICE certificaat aanvroeg.
  • Controleer of u het juiste certificaat voor de juiste omgeving gebruikt. Let op: als u AMICE uitprobeert op de testomgeving, gebruikt u ook het certificaat dat u voor deze testomgeving heeft aangemaakt. Het certificaat van de testomgeving werkt niet voor het 'echte' AMICE en andersom.
  • Controleer of uw meldsoftware, besturingssyteem en internet browser up-to-date is en dus gebruik kan maken van moderne en veilige internetprotocollen.

Mijn computer accepteert het XML-bericht niet. Wat moet ik doen?

Accepteert uw computer het XML-bericht niet? Controleer dan of het bericht voldoet aan de XML Specificaties van het AMICE XML koppelvlak (pdf, 1.6 MB).

Hoe controleer ik of het certificaat geldig is?

Wilt u weten of uw AMICE certificaat geldig is? Klik dan op één van de volgende links en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Lukt dat? Dan is uw certificaat geldig.

Ik krijg de melding '403 Forbidden'. Wat moet ik doen?

Krijgt u de melding '403 Forbidden'? Controleer dan de dingen hieronder. Let op: weet u niet hoe u doet? Vraag dan uw afdeling ICT om hulp.

  • Controleer of uw programma het certificeringspad kent. En dus het AMICE-cliëntcertificaat accepteert. Is dit niet zo? Lees dan de vraag die hieronder staat.
    Weet u niet hoe deze controle kunt uitvoeren? Raadpleeg dan uw ICT afdeling.
  • Controleer of uw certificaat geldig is. Lees in de vraag Hoe controleer ik of het certificaat geldig is hoe u deze controle uit kunt voeren.

Mijn computer kent het certificeringspad niet. En hierdoor accepteert hij het AMICE-cliëntcertificaat niet. Wat moet ik doen?

Krijgt u de melding 'het certificeringspad kan niet worden achterhaald'? Installeer dan het 'rootcertificaat' van AMICE dat u samen met het AMICE certificaat heeft gedownload op het AMICE webportaal. Het rootcertificaat heeft de bestandsnaam 'root_certificaat.cer'. Dit certificaat moet u installeren als 'vertrouwde basiscertificeringsinstantie'. Let op: weet u niet hoe u dit doet? Vraag dan uw afdeling ICT om hulp.