eHerkenning

Hoe kan ik toegang krijgen tot AMICE?

Als u de volgende stappen volgt, kunt u toegang krijgen tot AMICE:

  • Schaf een eHerkenningsmiddel 2+ aan en laat uw leverancier u machtigen voor de dienst “Toegang tot meldsysteem AMICE” van de Stichting Landelijk Meldpunt Afvalstoffen (LMA) . Na ontvangst moet u uw eHerkenningsmiddel activeren. Dat doet u met de instructies in de brief van uw leverancier.
    Voor meer informatie over eHerkenning en het aanschaffen van eHerkenningsmiddelen kunt u kijken op www.eHerkenning.nl.
  • Heeft u uw eHerkenningsmiddel geactiveerd? Ga dan naar https://amice.lma.nl en kies voor ‘Inloggen met eHerkenning’.
  • Vul de gevraagde gegevens in en verstuur de autorisatie-aanvraag.
  • U ontvangt een gedeeltelijk ingevulde werkgeversverklaring per e-mail. Vul deze aan en verstuur deze na ondertekening aan helpdesk@lma.nl.
  • Na ontvangst van de werkgeversverklaring kunnen wij uw autorisatie-aanvraag afhandelen. Dit doen we binnen twee werkdagen.
  • Is uw aanvraag goedgekeurd? Dan krijgt u hierover een e-mail.
  • U kunt nu inloggen met uw eHerkenningsmiddel.

Welk eHerkenningsmiddel heb ik nodig voor AMICE?

U heeft een eHerkenningsmiddel nodig met een minimaal beveiligingsniveau 2+.

Ik heb al een eHerkenningsmiddel. Kan ik hiermee inloggen in AMICE?

Heeft u een middel van niveau 1 of 2? Neem contact op met uw leverancier om uw middel op te waarderen naar minimaal niveau 2+ en te laten koppelen aan de dienst “Toegang tot meldsysteem AMICE” van de Stichting Landelijk Meldpunt Afvalstoffen (LMA).

Heeft u een middel van niveau 2+, of hoger. Neem contact op met uw leverancier om uw middel te laten koppelen aan de dienst “Toegang tot meldsysteem AMICE” van de Stichting Landelijk Meldpunt Afvalstoffen (LMA).

Wat kost een eHerkenningsmiddel?

Dit is afhankelijk van de leverancier en de vorm van het middel. Op https://www.eherkenning.nl vindt u een overzicht met leveranciers en de kosten per contractvorm.

Kan ik samen met een collega het eHerkenningsmiddel gebruiken?

Nee, dit kan niet. Een eHerkenningsmiddel is persoonlijk, het wordt aan één persoon verstrekt.

Ik gebruik meldsoftware. Heb ik dan ook een eHerkenningsmiddel nodig?

Ja. U heeft het eHerkenningsmiddel nodig om een XML-certificaat te kunnen downloaden. Het softwareprogramma gebruikt het XML-certificaat om de meldingen te kunnen versturen.
Ook kunt u met uw eHerkenningsmiddel inloggen om technisch afgekeurde meldingen te bekijken, rapportages van uw meldgegevens en om correcties uit te voeren.

Hoe kan ik een XML-certificaat aanmaken voor mijn meldsoftware?

Log in met uw eHerkenningsmiddel in AMICE. Kies voor ‘Uw profiel’, en vervolgens voor ‘XML-certificaat genereren’. Sla het .zip-bestand op. Installeer het .pfx-bestand, en maak in uw softwareprogramma een verwijzing naar het nieuwe .cer-bestand. U kunt nu weer melden met uw meldsoftware.

Hoe lang is het XML-certificaat geldig?

Het XML-certificaat dat u via uw profiel maakt, kunt u 2 jaar gebruiken. Daarna moet u weer een nieuw certificaat opvragen en downloaden. 30 dagen en 3 dagen voordat deze 2 jaar om zijn krijgt u van ons een herinnering.

Hoe controleer ik of het XML certificaat geldig is?

Wilt u weten of uw XML certificaat geldig is? Ga dan naar amice.lma.nl en log in. Lukt dat? Dan is uw XML certificaat geldig.

Hoe lang is mijn eHerkenningaccount geldig?

Uw account is onbeperkt geldig.

Ik ben mijn inloggegevens voor eHerkenning kwijt, wat moet ik doen?

Neem contact op met de leverancier van uw eHerkenningsmiddel.