403_7.html

Let op! Er is iets mis met het AMICE clientcertificaat

Uw AMICE clientcertificaat is niet juist geinstalleerd, verlopen, ingetrokken of u heeft (per ongeluk) op 'annuleren' geklikt bij het selecteren van uw certificaat.

U kunt mogelijk met het huidige certificaat geen gebruik meer maken van AMICE.

Dit zijn de meest voorkomende redenen met bijbehorende oplossing:

  • U heeft op annuleren geklikt bij het selecteren van uw certificaat.
    Oplossing: Sluit alle internet browser-vensters en probeer opnieuw in te loggen in AMICE.
  • U heeft uw certificaat niet op tijd verlengd. Een certificaat moet binnen 60 dagen na ontvangst van de email 'Waarschuwing: Het certificaat van AMICE-gebruiker 'xxxxx_xxxxxx' verloopt zeer binnenkort!' worden verlengd.
    Oplossing: Vraag een nieuw account aan bij het LMA.
  • U heeft uw certificaat wel verlengd, maar nog niet geinstalleerd.
    Oplossing: Installeer alsnog uw nieuwe certificaat.
  • Bij het inloggen op het AMICE portaal kunt u kiezen uit twee certificaten. U heeft uw nieuwe certificaat geinstalleerd, maar uw oude certificaat nog niet (geheel) verwijderd.
    Oplossing: Verwijder het oude certificaat en kies bij het inloggen op het AMICE portaal voor het nieuwe.
  • U maakt gebruik van een andere internetbrowser dan Internet Explorer.
    Oplossing: Open Internet Explorer, ga naar https://amice.lma.nl en probeer nogmaals in te loggen.

Als u denkt dat u een geldig certificaat heeft, helpt het vaak als u de back-up van dit certificaat (PFX-bestand) opnieuw installeert.

Blijft u problemen houden bij het inloggen in AMICE, neemt u dan contact op met de LMA Helpdesk via (088) 797 7102 (bereikbaar tussen 09:00 en 12:00 uur)
of helpdesk@lma.nl.

Veelgestelde vragen over certificaten kunt u hier vinden.