Heeft u nog geen eHerkenning account voor AMICE?

Na 17 juni 2015 kunt u niet meer met uw certificaat inloggen op het AMICE webportaal. U kunt dan alleen maar inloggen met eHerkenning.

Bent u melder? Houdt dan ook rekening met de meldtermijn in juni. Het aanschaffen van een eHerkenningsmiddel en aanvragen van een eHerkenning account kan een paar weken duren.

Moet ik over op eHerkenning?

Ja, alle gebruikers van AMICE moeten over op inloggen via eHerkenning. Ook gebruikers die melden met meldsoftware anders dan AMICE moeten een eHerkenningsmiddel en een gebruikersaccount met eHerkenning hebben. Met dat eHerkenning account moeten zij voor 17 juni 2015 ook minimaal 1x hebben ingelogd op AMICE om er zeker van te zijn dat alles goed werkt.

Wat heeft u nodig om in te loggen met eHerkenning?

Om in te kunnen loggen op AMICE via eHerkenning heeft u het volgende nodig:

  1. een eHerkenningsmiddel niveau 2+ of hoger.
  2. een machtiging voor de dienst “Toegang tot meldsysteem AMICE” van het LMA.

Hoe u aan een eHerkenningsmiddel komt en de machtiging voor de dienst AMICE regelt kunt u lezen op de website van eHerkenning.

Moet ik een nieuwe werkgeversverklaring insturen?

Als u zelf nog niet bekend bent bij het LMA of voor uw eHerkenning account gebruik maakt van andere gegevens dan uw huidige account moet u opnieuw een werkgeversverklaring opsturen. In de retourmail die volgt op uw aanvraag vindt u een voor ingevuld exemplaar dat u kunt laten ondertekenen en terugsturen.

Meer informatie

Kijk op de LMA website voor nadere informatie en de veel gestelde vragen over de overgang van AMICE op eHerkenning.
Of neem contact op met onze helpdesk:

Telefoon: 088 - 797 71 02, optie 1
Mail helpdesk@lma.nl