Verbinding

Mijn programma krijgt geen verbinding met AMICE. Wat moet ik doen?

Krijgt uw programma geen verbinding met AMICE? Lees dan hieronder wat u moet doen.

  • Controleer of uw certificaat nog geldig is. Ga naar amice.lma.nl en log in. Lukt dat? Dan is uw certificaat nog geldig.
  • Controleer of u het juiste certificaat voor de juiste omgeving gebruikt. Hier ziet u welk certificaat u gebruikt: internetopties –> inhoud. Gebruik de gebruikersnaam die hoort bij dit certificaat. Of kies een ander certificaat. Let op: als u AMICE uitprobeert, werkt u in een testomgeving. Het certificaat voor deze testomgeving werkt niet voor het ’echte’ AMICE en andersom.
  • Controleer of uw programma toegang heeft tot de privésleutel van het certificaat.
  • Zorg ervoor dat u het certificaat installeert op de computer waarmee u AMICE heeft aangevraagd. Moet u op die computer inloggen? Zorg er dan voor dat u het account gebruikt die u ook gebruikte toen u het certificaat aanvroeg.
  • Controleer uw firewall en uw router. Zij moeten allebei poort 443 accepteren.
  • Gebruik de juiste inloggegevens. U vindt uw inlognaam in de bevestigingsmail van AMICE. Uw wachtwoord heeft u zelf gekozen toen u een account aanvroeg.
  • Controleer of uw account is geblokkeerd. Dit gebeurt als u drie keer een verkeerd wachtwoord invult. Wij raden u aan om in te loggen in de online testomgeving van AMICE. Krijgt uw computer ook geen verbinding met de testomgeving? Bel dan de LMA-helpdesk.

Mijn computer accepteert het XML-bericht niet. Wat moet ik doen?

Accepteert uw computer het XML-bericht niet? Lees dan hieronder wat u moet
• Zorg ervoor dat uw SOAP-envelop en uw SOAP-header kloppen. Hoofd- en kleine letters zijn van belang! Let goed op de SOAP-action, die wordt vaak verkeerd gespeld.
• Zorg ervoor dat u alle velden in het XML bericht invult die verplicht zijn.
• Keur het XML goed met een WSDL/DTD-bestand.

Hoe controleer ik of het certificaat geldig is?

Wilt u weten of uw certificaat geldig is? Ga dan naar AMICE en log in. Lukt dat? Dan is uw certificaat geldig.

Ik krijg de melding ‘403 Forbidden’. Wat moet ik doen?

Krijgt u de melding ‘403 Forbidden’? Controleer dan de dingen hieronder. Let op: weet u niet hoe u doet? Vraag dan uw afdeling ICT om hulp.

  • Controleer of uw certificaat geldig is. Ga naar amice.lma.nl en log in. Lukt dat? Dan is uw certificaat nog geldig.
  • Controleer of u toegang heeft tot de privésleutel van het certificaat.
  • Controleer of u de juiste inlognaam en het juiste wachtwoord gebruikt.
  • Controleer of uw programma het certificeringspad kent. En dus het AMICE-cliëntcertificaat accepteert. Is dit niet zo? Bel dan de LMA-helpdesk.
  • Werkt u om de testomgeving van AMICE? En heeft u 3 keer een verkeerd wachtwoord ingevuld? Dan is uw account waarschijnlijk geblokkeerd. Bel de LMA-helpdesk.

Mijn computer kent het certificeringspad niet. En hierdoor accepteert hij het AMICE-cliëntcertificaat niet. Wat moet ik doen?

Krijgt u de melding ‘het certificeringspad kan niet worden achterhaald’? Bel dan de LMA-helpdesk. Wij sturen u het ‘rootcertificaat’ van AMICE. Dit certificaat moet u installeren als ‘vertrouwde basiscertificeringsinstantie’. Let op: weet u niet hoe u dit doet? Vraag dan uw afdeling ICT om hulp.