eHerkenning

Hoe kan ik toegang krijgen tot AMICE?

Als u de volgende stappen volgt, kunt u toegang krijgen tot AMICE:

  • Schaf een eHerkenningsmiddel 2+ aan. Laat vervolgens uw leverancier u machtigen voor de dienst "Toegang tot meldsysteem AMICE" van de Stichting Landelijk Meldpunt Afvalstoffen (LMA). Na ontvangst moet u uw eHerkenningsmiddel activeren. Dat doet u met de instructies in de brief van uw leverancier.
    Kijk voor meer informatie over eHerkenning en het aanschaffen van eHerkenningsmiddelen op www.eHerkenning.nl.
  • Heeft u uw eHerkenningsmiddel geactiveerd? Ga dan naar https://amice.lma.nl en kies voor 'Inloggen met eHerkenning'.
  • Vul de gevraagde gegevens in en verstuur de autorisatie-aanvraag.
  • U ontvangt een gedeeltelijk ingevulde werkgeversverklaring per e-mail. Vul deze aan en verstuur deze na ondertekening aan helpdesk@lma.nl.
  • Na ontvangst van de werkgeversverklaring kunnen wij uw autorisatie-aanvraag afhandelen. Dit doen we binnen twee werkdagen.
  • Is uw aanvraag goedgekeurd? Dan krijgt u hierover een e-mail.
  • U kunt nu inloggen met uw eHerkenningsmiddel.

Welk eHerkenningsmiddel heb ik nodig voor AMICE?

U heeft een eHerkenningsmiddel nodig met een minimaal beveiligingsniveau 2+.

Ik heb al een eHerkenningsmiddel. Kan ik hiermee inloggen in AMICE?

Heeft u een middel van niveau 1 of 2? Neem contact op met uw leverancier om uw middel op te waarderen naar minimaal niveau 2+. Vraag ook of de leverancier uw middel koppelt aan de dienst "Toegang tot meldsysteem AMICE" van de Stichting Landelijk Meldpunt Afvalstoffen (LMA).

Heeft u een middel van niveau 2+, of hoger? Neem contact op met uw leverancier. Zij kunnen uw middel koppelen aan de dienst "Toegang tot meldsysteem AMICE" van de Stichting Landelijk Meldpunt Afvalstoffen (LMA).

Wat kost een eHerkenningsmiddel?

Dit is afhankelijk van de leverancier en de vorm van het middel. Op https://www.eherkenning.nl vindt u een overzicht met leveranciers en de kosten per contractvorm.

Kan ik samen met een collega het eHerkenningsmiddel gebruiken?

Nee, dit kan niet. Een eHerkenningsmiddel is persoonlijk, het wordt aan één persoon verstrekt.

Ik gebruik meldsoftware. Heb ik dan ook een eHerkenningsmiddel nodig?

Ja. U heeft het eHerkenningsmiddel nodig om een XML-certificaat te kunnen downloaden. Het softwareprogramma gebruikt het XML-certificaat om de meldingen te kunnen versturen.
Ook kunt u met uw eHerkenningsmiddel inloggen om technisch afgekeurde meldingen en rapportages van uw meldgegevens te bekijken en om correcties uit te voeren.

Hoe kan ik een XML-certificaat aanmaken voor mijn meldsoftware?

Log in met uw eHerkenningsmiddel in AMICE. Kies voor 'Uw profiel', en vervolgens voor 'XML-certificaat genereren'. Sla het .zip-bestand op. Voer vervolgens de installatie-instructies uit die de leverancier van uw meldsoftware u heeft gegeven.

Hoe lang is het XML-certificaat geldig?

Het XML-certificaat dat u via uw profiel maakt, kunt u 2 jaar gebruiken. Daarna moet u weer een nieuw certificaat opvragen en downloaden. Voor dat het certificaat verloopt krijgt u tijdig bericht. Het eerste bericht 30 dagen voor het verlopen van het certificaat. Het tweede bericht 3 dagen ervoor.

Let op! Uw certificaat wordt wel tijdelijk geblokkeerd als u langer dan 1 jaar niet met uw eHerkenningsmiddel heeft ingelogd op het AMICE webportaal.

Hoe lang is mijn eHerkenningaccount geldig?

Dit is afhankelijk van de contractafspraken die u met de leverancier van uw eHerkenningsmiddel heeft gemaakt en kan in principe dus onbeperkt lang geldig zijn.

Ik ben mijn inloggegevens voor eHerkenning kwijt, wat moet ik doen?

Neem contact op met de leverancier van uw eHerkenningsmiddel.